Genshin Impact İncelemesi: Değişik Bir Taşınabilir Macera Oyunu

Ocak 31, 2021 0

Gatcha oyun çeşidi taşınabilir oyun platformlarında hayli tanınan durumda ve son vakitlerde bu popülerlik PC platformuna da sıçramaya başladı. Pekala nedir bu Gatcha oyunları ve neden bu kadar ilgi çekiyor? Gatcha oyun çeşidi, aslında bir bakıma birçok AVM ve gibisi yerlerde görebileceğiniz oyuncak otomatlarına benziyor.

Gatcha cinsindeki oyunların temel hedefi, oyun içerisindeki öğelerin teşviki de aslında oyunculara makul ölçüde para harcatmak. Bu durumu birçok oyunda karşımıza çıkan ganimet kutularının bir öteki versiyonu olarak görebilirsiniz. Birçok oyun bu para harcama olayını çok abarttığı için ekseriyetle oyunlar “Hisse to win” faktörü tarafından ele geçiriliyor olsa da Genshin Impact, bu dengeyi çok hoş bir formda kurmuş durumda.

Genshin Impact’in kayda kıymet bir kıssası var, ancak kararlar öyküyü etkilemiyor:

  • Kıssanın Artıları:
    • Çok olmasa da merak ettiren kıssa örgüsü
    • Eğlenceli diyaloglar
    • Akılda kalıcı karakterler
  • Eksileri:
    • Kıssa gidişatını etkilemeyen diyalog seçenekleri
    • Ana karakterin bir çok sinematik ve diyalogda ruhsuz olması
    • Yaptığımız her seçimin bir formda birebir sonuca bağlanması

Genshin Impact’in kıssası temel hedefi kıssa olmayan bir oyuna nazaran hayli hoş. Öykümüz diyarlar ortası seyahat yapan 2 kardeşi anlatıyor. Teyvat isimli bir diyara geldiklerinde bilinmeyen bir ilah 2 kardeşi birbirinden ayırıyor (Oyun burada bir seçim bahtı sunuyor ve hangi kardeşi seçiyorsak öykü onun üzerinden devam ediyor). Birbirlerinden ayrılan kardeşlerden bir adedine ne olduğu muamma iken öbür kardeş ise Teyvat isimli diyarda mahpus kalıyor ve kardeşini bulmanın ve Teyvat’tan çıkmanın yollarını arıyor.

Kıssanın kendi çapında etkileyici noktaları var. Kıssada geçen karakterler direkt oyunda oynadığımız karakterler olduğu için birçoğu akılda kalıcı kişiliklere sahip. Neredeyse tüm karakterler ayrıntılı bir halde yapılmış ve ortalama her cinsten oyuncunun güzeline gidecek karakter tiplemeleri mevcut. Öyküde ilerlediğimiz sıralarda birçok diyalog bize seçim talihi sunuyor. Maalesef öykünün hali hazırda olan rastgele bir yerine tesir edemiyoruz. Yaptığımız seçimler anlık olan diyaloğa farklı bir tat katmaktan öteye gitmiyor. Bu durumda seçim yapmak gereksiz üzere görünse de hakikaten öyküyü takip ettiğinizde eğlenceli anlar ortaya çıkabiliyor.

Editör notu: Kıssada en garipsediğim noktalardan biri, seçtiğimiz karakterin neredeyse hiç konuşmuyor oluşuydu. Bütün diyaloglarda ve yaptığımız seçimlerde hiç bir halde konuşmuyor. Çok nadiren birtakım diyaloglarda konuştuğuna şahit oluyoruz. Bu da öyküye ısınmayı biraz güç bir hale getiriyor ve tıpkı vakitte ana karakterimizi, başka tüm karakterlere kıyasla çok ruhsuz hissettiriyor.

Genshin Impact’in rengarenk açık dünyası:

  • Artıları:
    • Çok canlı ve rengarenk bir dünya
    • Bir çok yerde bulunan toplanabilir eşyalar ve bulmacalar
    • Glider ile etrafta süzülmek
    • Neredeyse her yere tırmanabilmek
  • Eksileri:
    • Singleplayer/Co op bir oyun olduğu için keşif hissiyatı bir müddet sonra bitiyor
    • Gereç toplamak için daima açık dünyayı dolaşmak işleri klişe hale sokuyor

Genshin Impact’in dünyası Mondstadt ve Liyue olarak ikiye ayrılmış durumda. Mondstadt oyunun başlangıcındaki kenti ve dünyayı oluştururken, Liyue ise oyunun büyük bir kısmını geçirdiğiniz Çin’den esintiler barındıran büyük bir dünyayı ve kenti oluşturuyor. Mondstadt genel manada oyunu öğrendiğiniz ve yeni olan faktörlere alıştığınız evreyi oluştururken, Liyue ise bunları mükemmeleştirdiğiniz evreyi oluşturuyor.

Dünyanın renkliliği ve canlılığı keşif hissini en çok artıran faktörlerden biri. Mihoyo, Honkai Impact’te bir açık dünya eklemişti ama bu oyunun çok küçük bir kısmını oluşturuyordu ve çok boş bir durumdaydı. Ancak Genshin Impact’te oyunun bütün dünyasını kapsadığı için yapmaya çalıştıkları şeyi elde ettiklerini düşünüyoruz.

Oyun aslında Keşif yapma hissini sahiden hayli hoş karışılıyor. Dünya içerisinde her tarafta çözülmeyi bekleyen bulmacalar, açılmayı bekleyen sandıklar ve gizemler mevcut. Bilhassa kimi ince ayrıntılar insanı daha da keyiflendiriyor. Örneğin haritayı açıp baktığınızda, bulunduğunuz haritanın köşesinde, dört tarafı denizlerle çevrili bir ada kesimi görüyorsunuz. Hadada ne olduğunu merak etmeden duramıyorsunuz (en azından bana bu hissi yaşattı).

Olağan ki oyunumuz temelinde singleplayer bir oyun olduğu için bir biçimde her şeyin sonuna ulaşabiliyorsunuz. Dünyal bu türlü olunca ortam ne kadar büyük olsa da katiyen sonuna ulaşamayacağınız bir düzeyde değil. Üstelik karakterlerinizin yahut silahlarının gelişimini sağlamak hedefi ile açık dünyada daima dolaşmanız, keşif hissini çok çabuk kırıyor ve işleri çok rutin bir hale sokuyor.

Oynanış ve karakter gelişimi

  • Artıları:
    • İnsanı sıkmayacak karakter çeşitliliği
    • Akıcı karakter kullanımı ve göz doyuran animasyonlar
    • Element kullanımı ile zenginleştirilmiş savaş mekanikleri
    • 4 kişilik parti kombinasyonları
  • Eksileri:
    • Silah çeşitliliğinin az olması oynanışı biraz sığ bırakabiliyor
    • Karakterlerin en yakındaki amaca otomatik saldırması hudut bozabiliyor
    • Geliştiremediğiniz karakterlerin yalnızca ayakbağı olması

Oyunda Electro, Dendro, Cryo, Hydro, Fire, Geo, Anemo (sırasıyla Tabiat, Buz, Su, Ateş, Toprak ve hava) olacak biçimde 7 farklı element bulunuyor. Oyundaki tüm karakterler ise Tabiat dışındaki öteki elementlerden rastgele birine sahipler. Oyunun en temel mekaniği karakterlerin sahip olduğu elementleri uygun kullanmakta yatıyor.

4 kişilik bir parti halinde oynadığınız için farklı elementlere sahip karakterlerin savaş kombinasyonları ortaya çok daha yıkıcı bir güç çıkarılmasında rol oynuyor. Çevresel faktörler de bu işleri kolaylaştıran durumları yaratabiliyor Örneğin: suyun üstündeki bir yaratığa buz elementine sahip bir karakter ile saldırdığınızda yaratığı dondurabilirsiniz yahut birebir biçimde elektrik elementi ile saldırırsanız etrafındaki yaratıklara da elektrik saçmasına sebep olabilirsiniz.

Karakterlerin silahları da oynanışı etkileyen bir diğer faktör. Bow(yay), Catalyst(sihir kitabı), Claymore(çift el kılıç), Sword(kılıç) ve Spear(mızrak) olmak üzere 5 farklı silah bulunuyor. Birtakım karakterlerin kendine has silah kullanma biçimi var ama genel olarak karakterlerin akın çeşitleri tıpkı. Genshin Impact’in gerçek manada hisse to win faktörünün rahatsız ettiği tek durum silahlar diyebiliriz. Zira silahlar içinde 4 yıldız yahut 5 yıldız durumu geçerli ancak bu 2 düzey ortasında epeyce büyük farklar mevcut.

Ama olay yeniden bahsettiğim kısma geliyor. Genshin Impact single player/Co op oynanışını özümsemiş bir oyun. Bu yüzden rekabeti yalnızca kendi içinizde yaşayabiliyorsunuz.

Karakterlerin gelişimini en büyük etkileyen faktör ise Artifact sistemi. Artifact sistemini karakterlerinize zırh ekipman vb. şeyler yerine kullandığınız eşyalar olarak düşünebilirsiniz. Ortalama her elemente has Artfiact bulunuyor ve bunları hakikat biçimde karakterinize taktığınızda ortaya çıkan hasar farkını mutlaka fark edeceksiniz. Bu Artifactleri bulmak ise oyunun büyük çoğunluğunda vaktinizi harcayacağınız iş olacak.

Artifact düşürmek için Domain ismi verilen kısımlara giriş yapmanız gerekecek. Bu kısımları Co op yahut single olarak girmeniz mümkün. Kısım sonlarında ise sahip olduğunuz Resin’den bir ölçü harcayarak karşılığında Artifact elde ediyorsunuz. Kullanmak istediğiniz özelliklere sahip Artifact’ler gelene kadar ise birebir döngü kendini tekrar edip duruyor

Genshin Impact ve Güç Sistemi: Bir mühlet sonra bir çok aktivite Resin isimli sistem üzerinden yürüyor

  • Resin sistemi Genshin Impact’te ilerleyen zamanlardaki aktivitelerinizin temelini oluşturuyor.
  • Öykü, aktiflik vb şeyler dışındaki tüm aktiviteler için güç harcamanız gerekiyor
  • Harcayacağınız güç sonlu ve tekrar dolumu az olduğu için neye harcamanız gerektiğine karar vermeniz gerekiyor

Genshin Impact temelde bir taşınabilir oyun olduğu için bir çok oyunda olduğu üzere kendisi de bir güç sistemi barındırıyor. Buradaki ismi ise Resin. Öykü, açık dünya üzere temel işler bittikten sonra oyunda geriye kalan tek şey tertipli olarak gelen etkinlikler ve her gün harcayabileceğiniz Resin oluyor. Resin ise karakterinizin düzeyini yükseltmek yahut Artifact düşürmek için girdiğiniz domainlerde temel faktör oluyor.

Paranızı arttırmak yahut karakterlerinizin düzeyini yükseltmek için açık dünyada etrafta çıkan Ley line isimli aktiflikleri tamamlamanız gerekiyor. Olağan bu size bir ölçü Resin’e mâl oluyor. Para kazanmak için de birebir biçimde Ley line’lar ile içli dışlı olmanız gerekiyor. Bunların hiçbiri ile uğraşmak istemiyorsanız da Domain girip Artifact, karakter ve silahlarınız için gelişim malzemeleri üzere şeyler elde edebilirsiniz.

Kısaca özetlemek gerekirse Genshin Impact’de yapabileceğiniz aktivite bol ama yeteri kadar Resin’e sahip olmak pek mümkün olmuyor. Oyuncuların şikayetleri üzerine Resin ölçüsü 120’den 160’a çıkarıldı ancak kâfi olmanın yanından bile geçmediğini söyleyebiliriz.

Genshin Impact’in bir öbür güç isteyen aktifliği ise World Boss’lar. Teknik olarak tam ismi bu değil ancak tıpkı fonksiyonu görüyorlar. Haftada 1 sefer mükafatlarını alabildiğiniz 3 farklı World Boss bulunuyor. Bu kestiğiniz yaratıklar da temel gelişimin küçük ama kıymetli bir kısmını oluşturuyor.

Sonuç: Gatcha oyunları Genshin Impact ile şekillenmeye başladı

  • Artıları:
    • Elementler ile donanmış eğlenceli bir savaş tecrübesi
    • Karakter çeşitliliği ve her karakterin oynanmaya paha olması
    • Renkli bir açık dünya ve bulunmayı bekleyen birçok ödül
    • Gatcha oyunu olmasına karşın oyuncu dostu ve hisse to win olmayan oyun sistemi
  • Eksileri:
    • Güç sistemi oyuncuları çok kısıtlıyor
    • Uzun vadede açık dünya keşif hissiyatını kaybediyor
    • Karakter gelişimi ile ilgili birçok şeyin talihe dayalı olması gelişmeyi güç kılıyor
    • Kayda bedel bir öyküye sahip olsa da ruhsuz ana karakter ve diyaloglar öykü derinliğini baltalıyor

Genshin Impact ile birlikte taşınabilir platformda büyük yer kaplayan gatcha oyunları artık başka oyun platformlarına da geçiş yapmış bulunmakta. Bu durumun genel olarak oyun kesimine nasıl bir ivme kazandıracağını şu an için belirtmek sıkıntı. Lakin Mihoyo, epey başarılı bir işe imza atmış diyebiliriz.

Genshin Impact’e birinci baktığınızda oynayanlar yahut bilenler varsa şayet fark edecektir, oyunda epeyce Breath of the Wild esintisi var. Genshin Impact’in temel mekaniklerinin Breath of the Wild üzerinden şekillendiğini söyleyebiliriz. Açık dünyasının canlılığı, etrafta bulunan hazine sandıkları ve bulmacalar, gördüğünüz neredeyse her yere tırmanabilme ve bilhassa de havada süzülmek için kullandığınız glider akla direkt Breath of the wild’ı getiriyor.
Genshin Impact ne kadar Breath of the Wild’a benziyor olsa da kendisini ayıran epeyce büyük farklar mevcut. Gatcha oyunu olması ve Co-op aktiviteler buradaki en büyük farkları oluşturuyor.

Gatcha oyunu olmasına karşın Genshin Impact’i hisse to win olmaktan çıkartan kısım ise tam olarak burada başlıyor. Bir ton para yatırıp 5 yıldızlı (oyundaki en yüksek kademeli karakter) bir karakter almanız katiyetle gerekmiyor. Şayet hakikat bir halde karakterinizi güçlendirirseniz hiç bir formda para vermenize gerek kalmadan rahat bir formda ilerlemeniz mümkün. Alışılmış ki 5 yıldız ve 4 yıldız karakterleri birbirlerinden ayıran özellikler mevcut ama bu özellikler oyuna ekstradan para yatırmanızı gerektirecek kadar büyük değil.

Bizim ülkemizde ismi pek geçiyor olmasa da Mihoyo, Genshin Impact üzerinden kazandığı paradan hayli şad gözüküyor. Çıktığı vakitten bu yana neredeyse hiç bir vakit etkinlikler eksik olmadı. Daima yeni karakterler geldi ve bir biçimde öykünün devamı geldi.

Genshin Impact’in şu an ki en büyük sorunu oyunun sonlarına gerçek yapacak şeylerin tükeniyor oluşu ve oyunun monotonlaşması. Bir vakit sonra sahiden yaptıklarınız daima bir döngü içine giriyor ve yeni aktiflik yahut kıssa ile alakalı bir gelişme olmadığı sürece birebir şeyleri tekrar edip duruyorsunuz. Ama “try hard bir oyuncu” olmak yerine işleri akışına bırakırsanız, mutlaka çok keyif alacağınızı söyleyebiliriz.

Tags: Ele, Fakat, karakter, karakterler, oyun Categories: Oyunlar
PAYLAŞ PAYLAŞ PIN EKLE PAYLAŞ PAYLAŞ PAYLAŞ
Related Posts